A rosszból a jóba (módszer)

A rosszból a jóba (módszer)

Most hagyd pihenni az adottat.

Vegyél elő egy lapot!

A lap egyik oldalára (bal) írd le a negatív érzéseidet, szavakban,  és a lap másik felére (jobb)  változtasd át pozitívvá!

meglopott / kölcsönvette   - hazudott/ szépített  - nem jött el/ dolga volt  és a többi, amit  megéltél, a rossz és  a jó gondolat (ne sajnáld az időt rá!)

Nehéz  elfogadni ezt a tanácsot, kell hozzá erő, ráhangolódás, megfontolás, ... papír, ceruza... hidd el megéri, javít az életérzéseden, ha követed a leírtakat, és megcsinálod.

Az ellentétpárokat a saját negatív szavaid és az általános pozitív ellentétére építsd!

nem akarom látni  / el fogok menni hozzá 

félek a betegségtől/ a gondolkodásom megszabadít a félelemtől

Bosszant a dolog/ felfrissít a dolog

tudom, amit tudok/ a negatívok kitalálása nélkül jobb a közérzetem

Ha minél több ellentétpárt írsz le, annál gazdagabb lesz a gondolkodásod,

a pozitív gondolatokkal foglalkozz, újra meg újra olvasd el

(a negatívval nem foglalkozol, a lapot kettétépheted, összegyűrheted, a negatívot kidobhatod)

csak a pozitív szó marad a fél lapon, mondogasd, idézd fel. (Ha a lap egyik (bal) oldalára a rosszat írod, a másik (jobb) oldalára a jót, ha írtál legalább 20-30-40-50 ellentétpárt, 

akkor félbe hajtod a lapot, és csak a jót olvasgatod)
 

A pozitívot, a jót jegyezd meg, idézd fel!

 

Nehéz leírni, fáradság ellentétpárokat kitalálni, de hidd el pár nap múlva már érzed a hatását, megváltoztatja az érzéseidet.
 

Add át magad a gondolati munkának, hitelesebben tudod magadat is követni.
 

A jót nehéz akkor kitalálni, ha a rossz van a fejünkben, de először egyszerű nyelvtanként ellentétpárokat írsz le,
mire ráhangolódsz, napról napra könnyebb lesz.
 

Nehéz kilátni a saját fejünkből, de kérlek, csináld meg, a rossz ellentétét, a jót meg lehet fogalmazni,
a módszer, amit javasoltam bevált sokaknál.

(Igen, leírod a nyers valót szavakban, és mellé írod a jót szavakban, és természetesen a jókat olvasod át, nap mint nap.)

Ne sajnáld magad!  A "ne sajnáld magad" negatív megfogalmazás, helyette a "szentelj rá időt"vagy "tedd bele az energiáidat" pozitív megközelítést választanám.

Annyi fogyatékkal élő ember van, aki képes volt megváltoztatni a gondolkodását és örömöt talál az életben, motiváló, energizáló példakép lehet jónéhány tolószékes ember példája. Ha ők képesek voltak rátalálni az életörömre, akkor az ép testű ember miért ne találhatna rá a nyugalomra?
 

Szánj időt erre a programra! Igaz, hogy munka leírni a szavakat,

de a negatív átírása pozitívvá, sőt a pozitívval való foglalkozás megváltoztatja a gondolataidat. (Forrás: Agykontroll)

rossz és jó ellentétpárok

zaklatott  -  kiegyensúlyozott

hitehagyott  -  bizakodó
szenvedek -  ujjongok
elmegy -  megkeres

kétséges  -  egyértelmű

érthetetlen -  érthető

felfoghatatlan -  felfogható

rendszertelen  -  rendszeres

kiszámíthatatlan  -  kiszámítható 

feldolgozhatatlan - feldolgozható

félelem - félelen nélkül

bizalmatlan - van bizalom

rosszul érzem magam - jól érzem magam

egyre rosszabb - egyre jobb

kiút nélkül -  van kiút 

a keresés hiábavaló -  megtalálom...

nincs kapaszkodó  -  van kapaszkodó

 rossz -  jó

szomorú – örvendetes,

kilátástalan – ígéretes,

megoldhatatlan - megoldható,

drága – akciós, 

vagyontalan - vagyonos

egyedülálló - társas

önállótlan - önálló

reménytelen - reményteljes

ideges - nyugodt

feszült - fesztelen

görcsös - laza

érthetetlen – érthető, felfoghatatlan-felfogható, gyenge-erős, energiátlan-energikus, 

 


Ezek általános szópárok, de egy helyzetre még könnyebb a szópárokat leírni, több szóból is állhat  a rossz és a jó leírása.

-

csurdu - Balogh Márta