Gondolatok

Az egyik variál, a másik ellenáll...

Feledhető történet, mégis bosszantó… Elvittem a mobiltelefonomat a Vodafon szaküzletbe, adategyeztetés miatt. Egy hétig nem használtam, nem volt rá szükségem. Hétfőn szerettem volna megbeszélni a barátaimmal

a délutáni programot, de a telefonom nem működött, ezért lemaradtam a dologról. Kedden sort kerítettem rá, hogy bemenjek ismét a Vodafon szaküzletbe. A sorszámozó gépnél tanácstalanul álltam, mert csak címkék voltak és egyiket sem ismertem, nem volt tájékoztató szöveg. Szerettem volna, ha megmutatják, hogy melyik gombot kell megnyomni. Tébláboltam. A bolt egyik munkatársa segített volna, de rosszul állt hozzá, türelmetlen volt, pillanatok alatt eltűnt. Elszakadt a cérnám, kifakadtam, ami nem szokásom, magamat is megleptem, nagyon dühös lettem a lekezelés, flegmaság miatt. Bevallom, nem voltam magamnál, rosszul viselkedtem. – Maguk miatt kellett újra visszajönnöm…! – kiabáltam… Majd mondták a számomat, és sorra kerültem. Beállították a mobilomat, kicsöngött, kimentem az üzletből, de nem tudtam megnyugodni. Fölszálltam a buszra, majd néhány megálló után leszálltam. Bizalmatlan lettem, nem bíztam abban, hogy minden rendben van a telefonnal, ki akartam próbálni újra a telefont, meg is tettem, de nem működött megfelelően. Visszamentem a szaküzletbe. Vártam türelmesen. Odajött hozzám az egyik munkatárs, én pedig elmondtam, hogy az előbb jártam már itt, de újra gondom van, ráadásul, lemerülőben volt a mobilenergia. Megkértem a hölgyet tegye töltőre! A szakvélemény az lett, hogy régebbi a gépem, valószínű ezért van az, hogy nem csöng ki, ha hívok valakit, és nem tudok beszélni. Nem akartam elhinni, hogy ez az igazság, korábban nem voltak ilyen gondjaim, csak az adategyeztetés után. Mivel kikapcsolták a telefont, kellett volna a PIN-kód, be is ütöttem, de a telefon nem fogadta el. Valószínű, hogy melléütöttem valamelyik gombot. Megzavart ez a dolog is, elbizonytalanodtam, és úgy döntöttem, hogy otthon megnézem a kódot, feltöltöm a mobilt, és másnap visszamegyek, ha tényleg nem működik a telefon. Elérkezett a másnap, ugyanaz a probléma, kiírja, hogy kapcsolódás, hívásban, amit a mobilom eddig, korábban sosem tett, és nem csöng ki, nem tudom használni. – Vajon, milyen munka az adategyeztetés, hogy azóta nem tudom használni a mobiltelefonomat?

„Szerintem nem az adategyeztetés az oka. Múltkor írtad a Google angol szövegét, ez ahhoz hasonló, az európai GDPR őrület eredménye. Inkább az, hogy közben technikailag változik a hálózat, és bár illene visszafelé kompatibilisnek lennie, de nem minden esetben az. Az anyósom régi Nokia telefonja ment tönkre, és a neki való ún. senior (nagymama) telefon meg annyira gagyi, hogy nem tetszett neki. Nem volt elég hangos, semmit sem engedett beállítani, a névjegyeket nem tudta átvenni stb. Ezért a hétezer Ft-os gagyi helyett adtam neki egy tizenötezer Ft-os simogatós telefont, egy ideiglenes kártyával. Most azt tanulja, de ez jobban tetszik neki, annak ellenére, hogy sokkal bonyolultabb, ráadásul a simogatós használat is más, mint a nyomógombos. Szóval pillanatnyilag normális hagyományos mobil a boltokban...” (B. Tamás)

Az egyik ismerősöm írja a szakdolgozatát, közben többször vizsgázik és államvizsgázni fog. – Hogy állsz? –kérdeztem tőle. – Ülök – ez volt a vicces válasza, de megfogalmazta azt is, mikor érhetem el legközelebb, ugyanis ő a fodrászom.