Filmek

Sorsvázlat: Az orvos férj nem ér rá a feleségével foglalkozni, nagyon leköti a munkája. A nő többre vágyik, megszeret egy másik embert. A férfi érzi, hogy eltávolodtak egymástól és bűnözőként viselkedik. – Hogyan lesz 

áldozattá két ember? Hogyan kerül az újságíró szerető csapdába? Bízik a férj adott szavában. Az orvos férj pedig manipulálja az egyik skizofrén betegét, aki már a gyilkolt. A szerető az ő áldozata lesz. Az orvos pedig kiutasítja a gyilkost a lakásából. – A feleségét megmentette, akarata ellenére? A nő ráolvassa az igazságot. A férfi összeomlik, a feleségére bízza magát. Már korábban rámondta egy kazettára az önvallomását, amit odaad a feleségének. – Az asszony befejezésül csak annyit mond: „az a bűnöd, hogy bolond vagy.” – Mi történik a skizofrén beteggel? Még egyedül van, a szélviharban, öntudatlanul szédeleg, csak a száraz falevelek kísérik az útján. (Francia film, thriller, 1971.: Valaki az ajtó mögött) - Akár mai (2019-es) film is lehetne...

„Egy nap névtelen, zavart férfit találnak a tengerparton, mellette női holttest fekszik. Elkerülhetetlen, hogy gyilkossággal vádolják, de teljes amnéziában szenved, gonosz tettére sem emlékszik. Eközben Larry Jeffries (Anthony Perkins) ideggyógyászt egyre jobban feldühíti hűtlen felesége, Frances(Jill Ireland)  folytonos kicsapongása. Egy nap aztán "gyógyírt" talál problémájára: éppen az ő kórházába szállítják a tengerparton talált, emlékezetkieséses férfit (Charles Bronson). Larry azonnal megkezdi a beteg kezelését, ám hamis emlékeket a felszínre hozva úgy manipulálja őt, hogy azt higgye, Francis az ő felesége, s szeretőjével együtt rászolgált a halálra.” (NET)

Asszonyok filmekben

A tábornok késett az ebédről, vendégek is vártak rá. A bájos és szép felesége nem hagyta szó nélkül, veszekedett-verekedett vele. Elvitette az ebédet azzal az indokkal, hogy kihűlt. A vendégek elmentek. A férfiak megbeszélték, hogyan tanítják az asszonyt engedelmességre, de ő megérezte a csapdát és nem sétált bele.

A férfiak idegenben csatáztak, győzniük kellett, nem mehettek addig haza, hogy megvédjék az otthonukat. A tábornok jól ismerte a felesége képességeit, tudta, hogy a sarkára fog állni, mindaddig, amíg szükséges.

A várost, ahol a tábornok felesége is élt, megtámadták a japán  kalózok. A nő katonaruhába bújt, és megszervezte a védelmet. (Kínai-hongkongi akciófilm, 2017.: A háború istene)

Hogyan lehet egy apa olyan, hogy bosszút hagy a lányára? Jimena apja megígértette vele, hogy bosszút áll a haláláért. El Cid csak védte magát, nem akarta megölni a szerelme apját, aki nem kímélte őt. Jimena szenvedését megértette, maga is őrlődött a tragikus párbaj miatt. Annak ellenére, hogy Jimena ellenállt neki, mint feleség, távol volt tőle, mégis szerette őt. Nemcsak a legnagyobb bajnok volt, hanem emberséges hadvezér is. Jimena hosszú ideig táplálta magában a bosszút, majd a hazájáért, az emberekért áldozatosan küzdő férfit visszafogadta a szívébe, szenvedélyesen szerette. Feloldódott ebben a rövid idejű szerelemben. El Cid bármit kérhetett tőle, mindent megtett neki. – Jimena nem legendát akart maga mellé, mégis tudomásul vette a valóságot, meghajolt a sors előtt. (Olasz-amerikai-angol történelmi kalandfilm, 1961.: El Cid)

(El Cid: Charlton Heston, Jimena: Sophia Loren)

Ha a férfi régóta ismer egy nőt, aki törődik vele és tetszik is neki, az elvesztett menyasszony is feledésbe merülhet, és képes megállapodni az új kapcsolatban.

Ha a férfi szeret egy nőt, de az máshoz megy feleségül, ha nehezen is, de tudomásul veszi. A nő viszont szeret? Lehet, de a férj által szerzett hatalmat jobban szereti. A férj elviseli, hogy mást szeret? Nincstelenné akarja tenni a szeretett férfit, de a sors közbeszól. A férj lesz az áldozat és a feleség is elveszíti a szerelmet, csak a hatalom marad hűséges hozzá. (Film: Férfi a nyeregben)